Ana içeriğe atla

BİR İLİŞKİ UZMANI OLMAK İSTİYORSANIZ İŞTE SİZE 15 TAKTİK


Çok önemli bir toplantıya veya partiye davet edildiniz. Fakat ne diyeceğinizi, nasıl davranacağınızı bilemiyorsunuz. O büyük günün öncesinde eliniz ayağınız titriyor, terler boşanıyor. Sakin olun. Derin bir nefes alın ve okumaya başlayın...


TEKNİK 1:  GÜLÜMSEME SELİ
Birisiyle karşılaştığınızda ona hemen doğrudan doğruya gülümsemeyin. Görüş sahanıza giren herhangi birinin bundan faydalanmak isteyebileceğini hesaba katın. Aniden gülümsemek yerine diğer kişinin yüzüne şöyle bir saniyeliğine bakın. Bakmaya ara verin. Tavırlarını denetleyin. Daha sonra, büyük, sıcak ve hevesli bir gülümseme yüzünüzü tıpkı bir sel gibi istila etsin ve gözlerinizden dışarı taşsın.



TEKNİK 2: İRİ KIYIM BEBEK PİVOT
Tanıştığınız her insanın kocaman bir bebek olduğunu düşünün. Sıcak bir gülümseme, yüz yüze duracağınız bir konum ve ayaklarınızın altında dolaşan sevimli bir afacana göstermek isteyeceğiniz katıksız ilgi, size çok değerli, gözlerinin içi gülen, dişleri olmayan kocaman bir gülümseme olarak geri dönsün.

TEKNİK 3: KIPIRTILARI SINIRLAYIN
Sohbetiniz gerçekten de önemliyse, bırakın burnunuz kaşınsın, kulağınız çınlasın ya da ayağınız karıncalansın. Kıpırdamayı, seğirmeyi, kıvrılmayı ve kaşınmayı bir kenara bırakın ve patilerinizi yüzünüzden uzak tutun.

TEKNİK 4: HER ZEMAN BİR BU-NE
Her ne zaman bir topluluk arasına girecek olursanız olun, sizi hoş bulan bir yabancının kalabalık bir salonda yanınıza sokulup da sohbete başlamak için bir bahane bulabilmesi için olağandışı bir giysiniz ya da bir takınız olsun.





TEKNİK 5:KULAK MİSAFİRİ
Arasına dalmak istediğiniz insan kümesinin yanına sokulun ve kulaklarınızı dört açın. Basit bir bahane için bekleyin ve atılın,  “Affedersiniz…İstemeden kulak misafiri oldum.
Şaşıracaklar mı? Bir an için.
Afallayacaklar mı? Bir an için.
Sohbete dahil olacak mısınız?Kesinlikle!

TEKNİK 6: PAPAĞAN GİBİ TEKRAR ET
Bir daha asla kendinizi dut yemiş bülbül gibi hissetmeyin Sohbet partnerinizin ağzından çıkan son iki,üç kelimeyi tıpkı bir papağan gibi tekrarlayın. Topu onun sahasına gönderin ve ardından onu dinleyin. İşte bu kadar basit.



TEKNİK 7: BİR DAHA!
Bir sanatçının hayatı boyunca duyabileceği en güzel ses, seyircilerinin alkış seslerinin arasından yükselen, “Bir daha, bir daha!” nidalarıdır. Bir grup insanla sohbete dalmışken sohbet partnerinizin duyabileceği en güzel ses ise dudaklarınızdan fırlayacak olan şu sözlerinizdir “Onlara …maceranı anlat”. Her ne zaman sizin için önemi olan birisiyle bir partiye ya da bir toplantıya katılmış olursanız olun, onun size anlatmış olduğu hikayeleri aklınıza getirin ve ondan anlatmasını isteyin.



TEKNİK 8: SICAK HABERLER… EVDEN ÇIKMADAN ÖNCE MUTLAKA YANINIZA ALIN
Partiye gitmek üzere evden ayrılmadan önceki hamleniz radyoda haberleri dinlemek ya da gazete okumaktır. O gün meydana gelen her olay, iyi bir malzemedir. Ayrıca güncel ve önemli haberleri bilmek, herkesin ne hakkında konuştuğunu sormaya ihtiyaç duymayarak, sizi utanmaktan kurtaran defansif bir hamledir.



TEKNİK 9: “MESLEĞİNİZ NEDİR?” DEMEYİN!
Önemli birisi olduğunuzun kesin göstergesi, şu “Mesleğiniz nedir?” sorusunun sizde sırra kadem basmış olmasıdır. Bunun yerine “Zamanınızın çoğunu nasıl geçirirsiniz?” sorusu çok daha uygun bir seçenek olacaktır.

TEKNİK 10:KİŞİSEL SÖZCÜK HAZİNESİ
Kullanımı yaygın olan ve sizin de her gün kullandığınız kelimelerin eş anlamlarını bulmak için sözlüğü karıştırmaya başlayın. Daha sonra, bu yeni kelimelerin uygunluğunu ölçmek için dilinizde akıcı bir şekilde kullanmaya başlayın.
UNUTMAYIN! Zengin ve yaratıcı bir kelime dağarcığı ile ortalama bir kelime dağarcığı arasındaki fark elli kelimeyi geçmez.
 Yedek sözcüklerinizi bir gün ila 2 ay süresince kullanın ve elit tabakaya sözlü geçiş yapın.  

TEKNİK 11: AYRICALIKLI TEBESSÜM
Bir grup insana tanıştığınızda her birine farklı bir tebessümle yaklaşın. Grupta sizin için diğerlerine nazaran daha önemli birisi varsa, yalnızca ona özel, büyük, ayrıcalıklı bir gülümseme ayırın.


TEKNİK 12:KLİŞELERDEN İTİNAYLA UZAK DURUN
Tetikte olun. Zafer tiryakileriyle sohbet ederken, klişe laflar etmeyin. Klişe kullanmayın, hatta kullanmayı aklınızın ucundan dahi geçirmeyin.

TEKNİK 13:ÇALÇENE CAZ
Uygun fırsat elinize geçtiğinde kullanabileceğiniz güzel kelimeler öğrenin. Hatırda kalır birisi olmayı arzuluyorsanız çılgın bir söz icat edin.

TEKNİK 14: TAKILMIŞ PLAK
Birisi size hoş karşılamadığınız bir konu hakkında sorular sormaya başladığında, yalnızca ilk cevabınızı tekrarlayın. Tıpatıp aynı kelimeleri ve aynı ses tonunu kullanın.


TEKNİK 15: YANKILANDIRIN
Yankılandırmak çok güçlü bir darbe vuran, basit bir dilbilimsek tekniktir. Konuşmacının keyfine bağlı olan isim,fiil,edat,sıfat seçimini dinleyin ve ona geri yankılandırın. Kendi kelimelerinin sizin ağzınızdan çıktığını duyduklarında, bilinçaltı etkisine bağlı bir uyum meydana gelir. Onların değer yargılarını, tutumlarını, ilgi alanlarını ve deneyimlerini paylaştığınızı hissederler.



Kaynak: 
İnsan İlişkilerinde Nasıl Çok Başarılı Olursunuz?


English version is coming soon :) Thanks!

Sevgiler. B

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

‘SAATLERİ AYARLAMA ENSTİTÜSÜ’ ADLI ROMANIN İNCELENMESİ

ESER İNCELEMEYE HAZIRLIK AŞAMASI Eserdeki zaman, mekân:       ZAMAN: Romanın birinci kısmı olan ‘Büyük Ümitler’ Tanzimat öncesini konu alırken ‘Küçük Hakikatler’ ve ‘Sabaha Doğru’ bölümleri Tanzimat dönemini, son bölüm olan ‘Her Mevsimin Bir Sonu Vardır’ ise Cumhuriyet döneminin başlarını ve devamını işler. MEKAN: Hayri İrdal’ın bir mekana ait hissedemeyişi ilk olarak çocukluğunun geçtiği ev de başlar. Başta Mübarek adlı ayaklı duvar saati olmak üzere duvarlardaki küçüklü büyüklü yazı levhaları, yerdeki hasırlar, onların serin ve rutubetli kokusu, oda ve merdiven kapılarındaki kalın perdeler, caminin yanı başındaki evlerine küçük bir mescit hâli verir (sayfa 24-25). Aile fertlerinin, özellikle babasının da rahatsız olduğu bu durum, Hayri İrdal’ın evden uzaklaşıp başka ortamlara girip çıkmasına sebep olur. Hayri İrdal, askerden döndükten sonra kalmaya başladığı Abdüsselam Bey’in konağı nda eşiyle birlikte istemeye istemeye yaşar. Bunun yanında konaktaki huzursuzluklarının d

L’ANALYSE DU CHANSON “LE VENT NOUS PORTERA” - NOIR DESIR

Noir Désir est un groupe de rock français originaire de Bordeaux, formé dans les années 1980 et dissous en 2010. Il se compose de Bertrand Cantat (chant, guitare et harmonica), Denis Barthe (batterie), Serge Teyssot-Gay (guitare) et Frédéric Vidalenc (basse) remplacé par Jean-Paul Roy à partir de 1996. Noir Desir - Le Vent Nous Portera Je n'ai pas peur de la route Faudrait voir, faut qu'on y goûte Des méandres au creux des reins Et tout ira bien **Le vent l’emportera 1.STROPHE Dans cette strophe il existe 3 vers de 7 syllabes et un de 5 syllabes donc c’est une strophe irrégulière. Il y a des rimes plats: “route/goute” “reins/bien”. “Reins/bien” sont des rimes pauvres; “route/goute” sont des rimes suffisantes. Cette strophe est une quatrain. On voit allitération en ‘r’. “Je n'ai pas peur de la route” nous montre qu’elle est courageuse; on comprend la naïveté et l’insouciance de la jeunesse. Elle a aussi envie de découvrir de partir à l’a

“SAVAŞ BARIŞTIR ÖZGÜRLÜK KÖLELİKTİR CAHİLLİK GÜÇTÜR”

Sıklıkla tekrarlanan bu sözler George Orwell ’ın kült kitabı, roman türüne  farklı bir boyut katmış olan 1984 ‘e ait. Güncelliğini hiç yitirmeyeceğine inandığım, bizlere bir ikaz lambası olan bu kitap hakkında yorum yapmadan duramadım.  Öncelikle bu kitabın sivrilen özelliği günümüz dünyasının ve geleceğin en yalın gerçeklerini çarpıcı bir şekilde okuyucuyla buluşturması. Birçok yeni kavramla karşılaştığım bu kitap,  çağa ayak uydurabilmiş ve uzun süre raflardan kalkmayacak bir eser. Bağnazlık kavramı ise bu romanın anahtar kelimelerinden. Bağnaz insanlar toplumsal olaylarla yeteri kadar ilgilenemedikleri için kendilerine dayatılan bütün gerçeklere gözleri kapalı inanıyorlar; belki de içten içe işlerine geliyor. Bir nevi at gözlüğü takıyorlar; çarpıtılan gerçekler onların beyinlerine bir flash bellekle aktarılıyor sanki. Böylelikle hiç düşünmelerine gerek kalmıyor; kendi beyinlerini Parti ’ye teslim edip mışıl mışıl uyuyorlar. Kanımca böyle insanların delirmesi y

ÇOK AZ BİLİNEN MÜNAZARA TEKNİKLERİNİ ÖĞRENMEK İSTER MİSİNİZ???

Buyrun gelin!.. Galatasaray Üniversitesi’nde katıldığım bir konferanstan aldığım notları sizin için derledim. Keyifli okumalar… B HSK: Uyuşturucu kullanmak serbest olmalıdır.  Örn: Hollanda’da serbest, Hollanda gelişmiş bir ülke->        Argüman değil,örnek. Bir zevktir, devlet karışamaz             ->   Ne değişecek? Yasak meyve,cezbedici                   -> Nasıl etkilenecek? Bireysel özgürlükKim etkilenecek?                                                           ->       KÖTÜ                   -> İYİ                                           alışkanlık/bağımlılık                                           sağlık problemleri                                           saldırgan davranışlar                                           toplum düzenini bozma Mantık zinciri kurabilmek! Önemli noktaları anlatabilmek! Teknik altyapı soruları sormak ve cevaplandırmak Konu verildikten sonra karşı takımla konuşmak uygun değil! Veri

BAUDELAIRE “AŞIKLARIN ÖLÜMÜ” ŞİİR İNCELEMESİ

Charles Baudelaire (1821 – 1867 ) 19. yüzyılın en önemli Fransız şairlerindendir.  “Aşıkların Ölümü (La Mort Des Amants)” 9 Nisan 1851’de “ Topluluğun Mesajı ”nda  Charles Baudelaire ’in “ Kötülük Çiçekleri ” nin ölümü anlatan 5. bölümünü açmıştır. Şair  ölümün tek gerçeklik olduğunu  göstermiştir.  Aşıkların Ölümü Yatağımız olacak ,hafif kokuyla dolu,  Divanımız olacak ,bir mezar gibi derin;  Bizim için açılmış, en güzel iklimlerin  O garip çiçekleri süsleyecek konsolu.  Son sıcaklıklarını sarf ederek hovarda,  Birer ulu meşale olacak kalplerimiz;  Çifte ışıklarından gidip gelecek bir iz  İkimizin ruhunda, o ikiz aynalarda.  Pembe, lahuti mavi bir akşam saatinde,  Veda'la dolu, uzun bir hıçkırık halinde  Yanacak aramızda bir tek şimşeğin feri;  Nihayet kapıları biraz aralayarak,  Sadık ve şen bir melek gelip uyandıracak  Buğulu aynaları ve ölmüş alevleri Charles Baudelaire La mort des amants Nous aurons de

TEXTE ARGUMENTATIF SUR LES INNOVATIONS TECHNOLOGIQUES

  (version  française)       L‘homme a toujours eu la tentation d’explorer, de créer quelque chose de nouveau, de developper sa façon de vivre et de dépasser ses limites… Actuellement, la presence des innovations technologiques dans nos vies est en plein essor. On peut des lors se poser la question suivante: “ Les innovations technologiques sont-elles nécessaires a l’avenir de l’humanité?” Dans un premier temps on parlera des avantages des innovations technologiques et puis nous montrerons les risques lorsqu’elles sont mal utili sées.        Les innovations technologiques permettent de nombreux avantages pour l’avenir de l’humanite.     Tout d’abord, les innovations technologiques participent au progrès de la médecine. En effet, elles donnent l’occasion aux médecins de mieux analyser les problèmes du patient par consequent les médecins peuvent soigner plus efficacement la maladie. Par exemple, les radiographies, les ultrasons et les IRM permettent l’analyse des maladie

“Pekâlâ, hayat neden yaşamaya değer?” Woody Allen ve Manhattan

Bugün, küçüklüğümden beri hayranı olduğum Woody Allen ’ın filmlerinden Manhattan hakkında yazmak istedim. Manhattan, yapımcılığını Charles H. Joffe 'un, yönetmenliğini Woody Allen 'ın üstlendiği 1979 yapımı bir romantik komedi filmi. Oyuncu kadrosu Woody Allen, Diane Keaton, Michael Murphy, Mariel Hem ingway, Meryl Streep ve Anne Byrne ’dan oluşuyor.   42 yaşında olan Isaac Davis (Woody Allen) televizyon işinden bir roman yazmak için ayrılmış bir adamdır. 17 yaşında, kendisine aşık olduğunu söyleyen Tracy adında güzel bir kızla çıkar. Fakat sonrasında en yakın arkadaşının metresi Mary’le tanışır (Diane Keaton) ve ondan çok etkilenir. Mary Wilke her şeyi karıştıran élément pérturbateur ’dür. Agresif ve nevrotik bir gazetecidir. Birlikte güzel zaman geçirirler ama en son sahnede Isaac’in peşinden koştuğu kadın 17 yaşındaki Tracy’dir. Film Gershwin’in Rhapsody in Blue ’suyla başlar ve bu süreçten Manhattan’ı gösterir. Uzun bir süre boyunca bu şehri ve ka

Pablo Neruda “Bu Gece En Hüzünlü Şiiri Yazabilirim” Şiir İncelemesi

Asıl adı Ricardo Eliezer Neftali Reyes Basoalto olan şair ve yazar Pablo Neruda , 12 Temmuz 1904 tarihinde Şili- Parral’da dünyaya gelmiştir. Babası bir demiryolu işçisi olan Neruda’’nın, annesi bir öğretmen olup; daha  çok küçük yaşta iken vefat etmiştir.  Pablo Neruda, edebiyata olan yatkınlığını diğer şair ve yazarlara oranla çok daha küçük bir yaşta belli etmiştir. Bu Gece En Hüzünlü Şiiri Yazabilirim Bu gece en hüzünlü şiiri yazabilirim Şöyle diyebilirim: gece yıldızla dolu  Ve yıldızlar, masmavi titreşiyor uzakta Şakıyarak dönüyor gökte gece rüzgarı. 1-5. mısralar Şiir “Bu gece en hüzünlü şiiri yazabilirim” dizesiyle başlıyor ve tüm şiir boyunca tekrar ediyor.  Gece hayali bir öge. Gece hem güzel hem de aldatıcı olabilir, Neruda burada ilişkisini geceye benzetmiş olabilir. “S” aliterasyonu gecenin sessizliğini yansıtıyor.  Bu dizeler aynı zamanda doğanın görüntülerini içeriyor: “yıldız, rüzgar, gök”   Bu görüntüler hatıralarına ve şu anki

"Hey Cesur Yeni Dünya ki içinde böyle insanlar var!"

Aldous Huxley 26. Yüzyılın distopyasını anlatır Cesur Yeni Dünya'da. Hazcılık ilkesine göre hareket eden bir toplum yaratılmıştır. Toplum her açıdan kontrol altında tutulmuştur. Üreme, bedensel zevkler, insan ilişkileri... hepsi mükemmelleştirilmiştir. Mükemmelleştirilirken ise insani yanından uzaklaşmıştır. Yeni Dünya'da tanrı Ford'dur. Her şey belirli bir kurallar bütününe göre düzenlenmiş, insanlar sisteme uydurulmuş, uyuşturulmuştur. Manevi değerler ise yok olmuştur. Aile yoktur. Felsefe, sanat, edebiyat hepsi tehdit olarak algılanıp hafızalardan silinmiştir. Herkesin kesin olarak mutlu olduğu bir dünya vardır. Tek amaç stabil kalmaktır. "İstikrar" dedi Denetçi, "istikrar". Toplumsal istikrar olmadan uygarlık olmaz. Bireysel istikrar olmadan da toplumsal istikrar olmaz." Cesur Yeni Dünya toplumsal refahın bilimle, hipnodedyayla-uykuda eğitimle-, toplu doğumlarla, sınırsız tüketimle, mutluluk veren soma hapıyla, insanlara cins

HERMAPHRODITE

1.  Hermaphrodite   is used to describe any person incompatible with the biological   gender binary but in medicine, it has recently been replaced by   intersex. 2.  Humans with typical reproductive organs but atypical clitoris/penis are called pseudohermaphrodites in medical literature.  3.  Pseudohermaphroditism also refers to a human possessing both the clitoris and testicles. 4.  This typically means that the organs on the inside are of one sex, while the organs on the outside are of another sex; for example, a hermaphrodite might have a penis and testicles, but inside, there are ovaries and possibly a uterus. 5.  In more rare cases, the chromosomes say a person is male or female, but the genitals say otherwise. 6.  In many of these cases, the doctors aren’t sure which genitalia the person has a